Gustav Svenungsson
Gustav Svenungsson har föreläst om sociala medier sedan 2015 och är utbildad inom medie- och kommunikationsvetenskap på Linnéuniversitetet. Idag är han Chief Marketing Officer och leder marknadsarbetet på en av Nordens ledande råvarudistributör, Mape Plastics. Ett bolag som senaste åren fördubblat sin omsättning och fått fina resultat.
Med en mångårig bakgrund som strateg och sociala medier-expert på reklambyråerna Beyond Communication och AdGrowth har Gustav fått jobba för High Chaparral, Ica Citybutikerna, Caterpillar, Chevalier, Optidev med flera. Gustav hjälpte även flera företagsledare att bygga upp en närvaro på LinkedIn.
Gustav är också ett välkänt ansikte från sin tid som TV-hallåa på TV4. Under 2 års tid stod han framför miljonpublik varje vecka i livesändning och presenterade svenskarnas favoritprogram. Förutom sändningar i TV-studio var han med på IDOL, Talang, Sommarkrysset och Let’s Dance mfl.
Under de senaste 8 åren har han föreläst och utbildat inom sociala medier, med målet att vidga folks förståelse för vad sociala medier verkligen handlar om, och hur man behöver tänka för att lyckas.
Gustav har anlitats av Creative Clusters nätverksträffar för småföretagare, Högskolan i Halmstad, Ulricehamns Företagare, Styrelseakademien Sjuhärad, Megakonferensen, Högskolan i Borås, Borås Yrkeshögskola, IUC Sjuhärad, Borås Stad, Bäckängsgymnasiets Entreprenörsdag, Sven Erikssongymnasiet.